צוות החכמים

צוות החכמים

צוות החכמים הינם בעלי האתר אשר אוהבים לכתוב על כל דבר ועל כל נושא, אבל בעיקר כמובן בכל הקשור לעולם הלימודים. אם יש לכם כל שאלה לגבי לימודים, אנחנו כאן.

Screenshot_6

איך בוחרים את המורה הפרטי הטוב ביותר?

שיעורים פרטיים נחשבים לאמצעי הלימוד היותר פופלארי בארץ. הם יכולים להתאים לטווח גילאים רחב, נעשים בזמנים ובקצב שמתאימים לתלמיד, במפגשים של אחד מול אחד, ולא מצריכים הוצאות של אלפי שקלים, כמו באמצעים אחרים להשלמת השכלה (קורסים וכד'). במדריך שלפניכם נפרט יותר בהרחבה על תפקידו של המורה הפרטי, וניתן טיפים לבחירת המורה האידאלי:

מהו בעצם מורה פרטי?

מורה פרטי הוא אדם שמעביר שיעורי לימוד ליחיד במקצוע ספציפי, על מנת שישתפר ויגיע להישגים טובים יותר. המורה הפרטי מעביר לתלמיד מספר שיעורים, עד לנקודה בה הוא הופך לתלמיד עצמאי, ללא צורך בעוד שיעורים פרטיים. אפשר למצוא כיום מורים פרטיים למגוון גדול של מקצועות, ובד"כ טווח הגילאים של התלמידים נע בין תלמידי יסודי, ועד לסטודנטים באוניברסיטה.

יתרונות הלימודים הפרטיים

הלימודים נעשים במתכונת של אחד על אחד, שהתלמיד יכול ליהנות מהם מאוד, בהנחה והם מועברים בצורה נכונה וטובה. הם מציעים חווית למידה שיטתית, אשר מסייעת גם לשפר את ההערכה העצמית של התלמיד, את היחס למקצוע הנלמד ואת ההישגים שלו, ובסופו של דבר גם את ההתפתחות האישית שלו.

מה חשוב לבדוק כשבוחרים מורה פרטי?

בחירת מורה פרטי צריכה להיעשות בצורה מחושבת – חשוב לבחור מורה בעל רקע והשכלה במקצוע שהוא מלמד (בין אם זה באנגלית, מתמטיקה, לשון סטטיסטיקה, או אפילו מורה פרטי למקצועות דיגיטל כמו  PPCו- SEO שעבר קורסים לשיווק דיגיטלי), ולא פחות חשוב – בעל יכולות ללמד בצורה יעילה, שאוהב את הנושא מלמד, סבלני, ובעל רצון לעזור ולחלוק את הידע שלו עם אחרים. חשוב שגם יהיה בעל ראש פתוח, ונכונות לקבל אנשים אחרים ואת נקודות המבט שלהם.

לא רק עזרה בשיעורי בית

אנשים רבים טועים לחשוב שתפקידם של המורים הפרטיים הוא בעיקר לעזור לתלמידים בשיעורי הבית שלהם – המורים הפרטיים אכן עוזרים עם שיעורי הבית, אבל לא רק. המורה הפרטי גם עובר כברת דרך עם התלמיד, מסביר, נותן לו מידע ומעניק לו את כל הגב ההשכלתי שהוא צריך, עד הנקודה בה ירגיש מספיק בטוח בעצמו להמשיך ללמוד לבד, או לחלופין עד לשיפור הציונים שלו. 

מהם לימודים פרטיים יעילים?

לימודים פרטיים טובים ונכונים הם כאלו שעוזרים לתלמיד ללמוד עצמאית ולרכוש מיומנויות למידה שיעזרו לו בהמשך. אם לצורך העניין מדובר בלימודי מתמטיקה – תפקידו של המורה הפרטי הוא לא להראות לו איך לפתור תרגילים, אלא לעזור לו ללמוד למצוא את התשובות ולהגיע לפתרונות בכוחות עצמו, תוך שהוא מנחה אותו לאורך כל הדרך. מורה פרטי טוב הוא אחד שיידע לתת את הכלים הנכונים לתלמיד, על מנת שיהפוך לתלמיד עצמאי.

איך שיטת הלימוד עובדת?

המטרה היא בסופו של להוביל את התלמיד להגיע לפתרונות בכוחות עצמו. לצורך העניין, בלימודי מתמטיקה – כאשר המורה שואל את התלמיד שאלה, הדרך הפחות יעילה תהיה פשוט לתת לו את התשובה. הדרך היותר יעילה היא לבקש ממנו לחפש את המידע בספרי הלימוד שלו, מה שלאט לאט יעזור להוביל אותו ללימוד עצמאי.

שתפו חברים!

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp