צוות החכמים

צוות החכמים

צוות החכמים הינם בעלי האתר אשר אוהבים לכתוב על כל דבר ועל כל נושא, אבל בעיקר כמובן בכל הקשור לעולם הלימודים. אם יש לכם כל שאלה לגבי לימודים, אנחנו כאן.

pexels-julia-m-cameron-4144222 (1)

איפה כדאי ללמוד ערבית?

בתקופה האחרונה ישנו ביקוש גדול ללימודי ערבית. אם בעבר לימודי הערבית נחשבו לצורך של חיל המודיעין, היום אנו רוצים ללמוד ערבית על מנת לתקשר עם שכנינו הערבים. זוהי תוצאה של תהליכים שונים, אפילו היסטוריים, המתרחשים לנגד עיננו וגורמים לשינוי ביחסי ישראל והעולם הערבי. עוד עוד מדינות ערביות מכוננות קשרים עם ישראל וחבילות נופש לדובאי הפכו למצרך מבוקש. 

אם חשבתם או החלטתם ללמוד ערבית, כל שנשאר לכם זה להחליט היכן ללמוד ערבית. בישראל תוכלו למצוא מוסדות לימוד ומסגרות שונות בהן מציעים לימודי ערבית. אך בשביל להחליט היכן כדאי ללמוד ערבית כדאי שתשאלו את עצמכם מה אתם מחפשים בקורס ערבית?

אם אתם רוצים לעסוק בערבית באופן מקצועי, למשל בתור מתורגמנים או למטרות מחקר ככל הנראה כדאי לכם לפנות ללימודי המזרחנות אשר יאפשרו לכם להכיר לעומק את כל התרבות הערבית, האיסלאם, מדינות ערב וכל ההיבטים של הנושא. אך לימוד מזרחנות מתאימים רק למי שבאמת רוצה לעסוק בנושא ומוכן להקדיש כמה שנות לימוד. אם הכיוון שלכם הוא קורס אשר יאפשר לכם לדבר את השפה הערבית ולהכיר גם את הצד התרבותי שמאחוריה, אין צורך בלימודים אקדמאיים. קורס ערבית מדוברת יכול להתאים עבורכם. קורס שכזה ייתן לכם את הבסיס הדרוש, גם מבחינת השפה וגם מבחינה תרבותית על מנת לדבר בגובה העיניים עם דוברי ערבית מישראל וגם ממדינות ערב; להבין את המתרחש בתקשורת הערבית ולסייע לכם בעסקים מול העולם הערבי. 

לימודי ערבית בדרך שלכם

אם אתם בכיוון של לימודי ערבית מדוברת, בתור קורס העשרה או קורס פרקטי אשר יאפשר לכם לתקשר בערבית כדאי לכם לחפש אחר מוסד לימודים אשר יאפשר לכם ליהנות מתכנית לימודים איכותית, אך לא עמוסה מידי מבחינת שעות הלימוד והמטלות. כמו כן כדאי לכם לתת חשיבות למיקום שבו מתקיים הקורס. אם למשל מדובר בלימודי ערב, בוודאי שלא תרצו להרחיק יותר מידי מהבית.

ישנם בתי ספר המציעים לכם קורס ערבית מדוברת קרוב לבית; כלומר במקום שאתם תגיעו אל בית הספר, פחות או יותר בית הספר מגיע אליכם ומקיים את הקורס אצלכם ביישוב. קורסים אלו מתקיימים במתכונת הנוחה ביותר והם מתאימים מאוד לאנשים עובדים ואנשים עסוקים אשר יכולים רוצים קורסים איכותיים, אך אינם יכולים להקדיש לכך יותר ממפגש אחד או שניים בשבוע. 

אם חשבתם ללמוד קצת ערבית לקראת ביקור באחת ממדינות ערב זה בהחלט דבר מומלץ. שליטה בערבית מדוברת תאפשר לכם להסתדר יותר טוב וליצור קשרי חברות. אך לא ניתן להבין את השפה הערבית בצורה התלושה מהתרבות הערבית. לכן כאשר אתם מחפשים היכן ללמוד ערבית, בהחלט כדאי לכם להעדיף קורס ערבית במוסד לימודים אשר פותח לכם אשנב לעבר התרבות הערבית. כך גם תיהנו מקורס מעניין יותר, וגם תוכלו באמת להבין את השפה, הפתגמים וכל התרבות של שכנינו הערבים. 

שתפו חברים!

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp