צוות החכמים

צוות החכמים

צוות החכמים הינם בעלי האתר אשר אוהבים לכתוב על כל דבר ועל כל נושא, אבל בעיקר כמובן בכל הקשור לעולם הלימודים. אם יש לכם כל שאלה לגבי לימודים, אנחנו כאן.

Depositphotos_106714948_S (1)

לימודים בעזרת לגו לילדים

בנייה בלגו היא פעילות די נפוצה לילדים. הם בונים, יוצרים ומדמיינים הכל בו זמנית.

כמה מחקרים מצביעים על כך שמשחק בלגו משפר את ההתפתחות המרחבית אצל ילדים. זה עוזר להם לפתח את ההבנה שלהם לגבי הכיוונים וליצור צורות תלת מימדיות במוחם. זה גם נותן להם תובנה לגבי מושגי פיזיקה כמו כוח משיכה וחלוקת משקל.

משחק בלגו יכול ללמד הרבה יותר מסתם כישורי בנייה בסיסיים. הוא מספק את הסביבה המושלמת לילדים לחקור מדע, מתמטיקה, יצירתיות, כישורי פתרון בעיות והבנה מרחבית בו זמנית!

ילדים לומדים בצורה הטובה ביותר בעשייה, ומחקר הראה שלעתים קרובות הם לומדים יותר מבנייה עם לגו מאשר מקריאה.

לגו חינוך, חטיבה מקבוצת לגו, מוקדשת למחקר ופיתוח של מוצרים חינוכיים לילדים. החברה גם שיתפה פעולה עם אונסק"ו כדי לפתח תוכניות למידה בתחום הפיתוח בר-קיימא לילדים בגילאי 9 עד 14 שנים.

לילדים שמבלים זמן במשחק לגו יש הבנה טובה יותר של יחסים מרחביים. הם גם מפתחים יצירתיות, מיומנות ומיומנויות מוטוריות. החלק הטוב ביותר הוא שלגו הוא צעצוע מושלם לילדים בכל גיל.

לגו מציע לילדים הזדמנות ללמוד על הנדסה, פיזיקה, עיצוב וחשיבה מרחבית. לגו הוא צעצוע ידוע שיכול לספק יתרונות לילדים מבחינת יצירתיות ופתרון בעיות. ילדים מסוגלים לבנות יצירות לגו משלהם המאפשרות להם לפתח מיומנויות חשיבה מרחבית.

בעוד שהרבה מבוגרים משקיעים בערימה גדולה של קוביות לגו עבור עצמם, לילדים יש הזדמנות לחוות את ההנאות של בניית לגו בעודם צעירים. הסיבה לכך היא שבזמן שהם עדיין לומדים על צבעים וצורות, הדמיון שלהם משתולל מיצירתיות!

על מנת לעודד את כושר ההמצאה והיצירתיות הללו, בתי ספר רבים, תכניות צהריים ואפילו ביתיות קבעו זמנים שבהם ילדים יכולים לבנות כל מה שהלב הקטן שלהם רוצה עם לגו. ומסתבר שגם הניסויים האלה היו מאוד פוריים!

הרבה מחקרים שונים מראים שילדים שמשחקים בלגו נוטים להיות פותרי בעיות טובים יותר בהמשך החיים. בנוסף הם גם נוטים להיות יותר יצירתיים ומלאי דמיון מאלה שלא משחקים בכלל או משחקים פחות.

הלגו שימש כבר זמן רב ככלי חינוכי לילדים. מחקר שנערך לאחרונה עם לגו מוכיח שניתן להשתמש בו כדי ללמד ילדים על נושאים מורכבים.

לפי המחקר, לגו היא דרך מצוינת לעסוק בילדים במקצועות שהם בדרך כלל לא נהנים מהם, כמו מדעים ומתמטיקה. המחקר מראה שהם לא רק אבני בניין אלא כלים ללמידה.

המחקר מצא כי לילדים שקיבלו את ערכות הלגו הייתה יכולת מוגברת לפתור בעיות מרחביות ולשמור מידע. הסיבה לכך היא שמשחק בלגו מספק חוויה מעשית ומישוש המאפשרת לילדים להבין טוב יותר את סביבתם ולפתח מודעות מרחבית.

המחקר בדק את הקשרים בין השימוש של הילדים בלגו לבין התפתחותם של שלוש מיומנויות אקדמיות: קריאה, מתמטיקה ומיומנויות מרחביות. התוצאות מראות שילדים ששיחקו עם לגו השיגו הישגים טובים יותר בכל שלושת התחומים.

זהו מחקר הבוחן כיצד משחק לגו יכול לסייע בשיפור הביצועים הלימודיים בקרב ילדים. המחקר מצא שילדים ששיחקו בלגו השיגו הישגים טובים יותר בכל שלושת התחומים.

מחקרים הראו שילדים מעורבים יותר כאשר ניתנת להם הזדמנות לעבוד עם לבני לגו. הם מסוגלים לחשוב בצורה יצירתית יותר ולהביע את עצמם טוב יותר.

בנוסף, ילדים שמרגישים יצירתיים חשים פחות חרדה. יש להם ביטחון עצמי גבוה יותר והציונים שלהם בבית הספר נוטים להיות גבוהים יותר. לדוגמה, מחקר אחד מצא ש-72% מתלמידי בית הספר היסודי שהרגישו יצירתיים בדרך זו או אחרת קיבלו בבית הספר ציונים מעל הממוצע, וזה הישג מרשים בהתחשב בכך שהם עדיין צעירים ועדיין לא פיתחו את כל הכישורים שלהם במלואם. (מוזמנים לקרוא ולהזמין לגו מיינקראפט שילדים אוהבים או רעיונות לגו נוספים)

שתפו חברים!

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp