צוות החכמים

צוות החכמים

צוות החכמים הינם בעלי האתר אשר אוהבים לכתוב על כל דבר ועל כל נושא, אבל בעיקר כמובן בכל הקשור לעולם הלימודים. אם יש לכם כל שאלה לגבי לימודים, אנחנו כאן.

Depositphotos_163770464_s-2019 (1)

מהי פסיכותרפיה? שיטת טיפול שמשנה מוסכמות

אתם בוודאי מכירים פסיכולוגים, ולא מן הנמנע כי יצא לכם לבקש בזמן האחרון פסיכולוג כזה או אחר. אך האם אתם יודעים כי טיפול פסיכולוגי זוהי לא האפשרות היחידה שעומדת לרשותכם? אם אתם רוצים לטפל בבעיות שונות שמעסיקות אתכם, אתם תוכלו לעשות זאת על ידי פסיכותרפיה. אם אתם לא בדיוק יודעים מהי פסיכותרפיה, המאמר הבא יעשה לכם סדר.

בסופו של יום אתם תצטרכו לבחור את שיטת הטיפול היעילה ביותר עבורכם. שיטת הטיפול שתוכלו באמצעותה לפתור את כל הבעיות שמעסיקות אתכם. אתם לא צריכים להשלים עם המצב הקיים, בטח אם אתם מרגישים שהוא לא מאפשר לכם לחיות את החיים שלכם כמו שתמיד רציתם לחיות. בנוסף אתם גם לא חייבים ללכת ישר לפסיכולוג, אולי דווקא פסיכותרפיסט הוא איש המקצוע שיוכל להעניק לכם את גלגל ההצלה שאתם מחכים לו.

פסיכולוג הוא גם פסיכותרפיסט?

השאלה הראשונה שאתם מוכרחים לקבל עליה את התשובה כאשר אתם רוצים לדעת מהי פסיכותרפיה, היא האם כל פסיכולוג הוא גם פסיכותרפיסט? אז התשובה היא לא. פסיכותרפיסט הוא איש מקצוע בפני עצמו, כך שאם אתם רוצים לקבל טיפול פסיכותרפי אתם תהיו חייבים למצוא איש מקצוע שמתמחה בתחום הספציפי הזה – איש מקצוע שידע בדיוק איך להעניק לכם את שיטת הטיפול היעילה ביותר.

אין סוג אחד של טיפולים – יש מגוון רחב של שיטות

בשונה מטיפולים פסיכולוגיים שהם מאוד בנאליים ואחידים, כאשר מדובר על טיפול פסיכותרפי – אתם צריכים לקחת בחשבון כי יש סוגים רבים. לכן כאשר אתם בוחרים את הפסיכותרפיסט שיעביר לכם את הטיפול, אתם תצטרכו לברר מראש מהי שיטת הטיפול שהוא פועל על פיה. כך תוכלו להביא את עצמכם למצב שבו אתם מקבלים את הטיפול שככל הנראה יהיה היעיל ביותר עבורכם – מה שנכון עבורכם לא בהכרח נכון לכולם.

הטיפול מיועד למגוון רחב של בעיות והתנהגויות

חשוב לציין כי טיפול פסיכותרפי יהיה יעיל להתמודדות עם מגוון רחב של בעיות נפשיות או בעיות התנהגותיות. כך שאם עד כה היה נדמה לכם כי האפשרות היחידה שעומדת לרשותכם היא טיפול פסיכולוגי – שווה לכם לחשב מסלול מחדש. יכול להיות שדווקא עכשיו שאתם מבינים מהי פסיכותרפיה, אתם תעדיפו לבחור בה ולא בשיטות הטיפול האחרות – כי איתה אתם ככל הנראה תוכלו לראות התקדמות טובה ומהירה.

שיתוף פעולה בין המטפל למטופל הוא חובה

הפסיכותרפיה היא שיטת טיפול שמבוססת על השיח בין המטפל למטופל, ורק באמצעות שיתוף פעולה תוכלו לראות תוצאות. לכן אם אתם לא מרגישים שאתם מחויבים לתהליך, מוטב יהיה שתחכו עד אשר תרגישו מוכנים. אם אתם לא תספרו את כל מה שיושב לכם על הלב וכל מה שמפריע לכם, המטפל לא יוכל להביא לכם את התוצאה הרצויה.

עוד אודות לימודי פסיכותפריה ביחידה ללימודי המשך בפקולטה למדעי הרווחה והבריאות באוניברסיטת חיפה

שתפו חברים!

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp