צוות החכמים

צוות החכמים

צוות החכמים הינם בעלי האתר אשר אוהבים לכתוב על כל דבר ועל כל נושא, אבל בעיקר כמובן בכל הקשור לעולם הלימודים. אם יש לכם כל שאלה לגבי לימודים, אנחנו כאן.

לימודי תכנות

עידן לימודי התכנות והפיתוח

אם בעבר מתכנתים רבים התמקצעו בשפת תכנות אחת או שתיים והתגאו בכך, כיום, עם השתלטות האפליקציות על חיינו כבר אין מקום להתמקצעות בשפה אחת. מתכנתים היום נדרשים לדעת הכל מהכל  ולהיות כל הזמן עם האצבע על הדופק, כדי לקבל את המשרות הטובות ביותר ואת הסיכויים הטובים ביותר להצליח בין אם באופן עצמאי או כשכירים. אז למה לוותר על ההתמקצעות בשפה אחת וללמוד קורס Full Stack מסודר? כל הפרטים במאמר הבא. 

עד שהאפליקציות השתלטו לגמרי על חיינו, מתכנתים רבים התמקצעו בשפת תכנות אחת או שתיים. לרוב גם לא היה צריך יותר מזה, כי רוב העבודה היתה פיתוח מוצרי Web שונים ולא מאוד מורכבים. אך ברגע שיותר ויותר חברות התחילו להשתמש באפליקציות, לעיתים כתחליף לשירות לקוחות, מתכנתי Full Stack קיבלו עדיפות ברורה בקרב חברות ההייטק השונות, אשר מחפשות מתכנתים עם ידע רחב ככל האפשר. 

מתכנתי Full Stack והעידן בו הסתיימה ההתמקצעות

מתכנתים רבים, אשר מתקשים להסתגל למציאות החדשה, חווים קושי רב במציאת עבודה, בין אם באופן עצמאי או כשכירים. השכר שלהם נמוך משמעותית מהשכר שמקבלים מתכנתי Full Stack, שמקבלים הטבות משום שהם חוסכים כסף רב לחברות המעסיקות אותם וזוכים לקבל את הפרוייקטים המעניינים יותר. 

לכן מתכנתים רבים זונחים את ההתמקצעות בשפה אחת ולומדים יותר כדי לקבל יותר כלים, כדי להתמודד עם העולם המשתנה והמתפתח של תעשיית ההייטק וכדי להיות גם מפתחי Front End טובים. אך כל זה לא אומר שההתמקצעות בשפה אחת הולכת לאיבוד לגמרי. הייתרון נשמר גם בלימודים של תחומים נוספים, מאחר וכל קורס מצריך ידע בסיסי בתכנות. 

להתמקצע בפיתוח Front End בצורה מסודרת 

מתכנתים מטבעם אוהבים ללמוד ולכן לרוב המתכנתים יש יכולת ללמוד לבד בבית. המחשבה היא שכך יחסכו כסף על קורסים, כשבמילא כל הידע נמצא בצורה זמינה באינטרנט ורק צריך למצוא אותו. אך גם למתכנתים מנוסים קשה לפעמים לדעת מה מבין כל הידע שנמצא באינטרנט הוא ידע מקצועי ואמיתי ומה לא. קשה לדעת מה נוצר מתוך ניסיון אמיתי בתכנות ובתעשייה ומה נוצר מחובבנות. ההבדלים יכולים להיות משמעותיים ולהשפיע על המשך העבודה בתכנות, כולל על ראיונות עבודה. 

לכן למרות היכולת ללמוד לבד בבית, עדיף לקחת קורס Full Stack מסודר, שיחסוך את הנבירה באתרים בחו"ל וייתן ניסיון מעשי בתכנות, שאותו אפשר יהיה להציג בראיון עבודה עתידי. 

לסיכום, המעבר של חברות רבות לשימוש באפליקציות הוביל מתכנתים רבים לזנוח את רעיון ההתמקצעות בשפת תכנות אחת וללמוד להיות מתכנתי Full Stack, כאלו שיכולים להרים פרוייקט בכוחות עצמם, בעזרת ידע נרחב בתחומי תכנות רבים. קורס Full Stack מסודר אצל המדריך הוותיק יניב ארד יכשיר אותך להיות מתכנת בעל ידע נרחב תוך קבלת ניסיון מעשי. 

שתפו חברים!

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp